Woocommerce Webshop Laten Maken

Er staan een aantal voorbeelden klaar maar maak een custom automation aan. Dan kies je heel bewust zelf de trigger, segmenten en de verzendopties. De eerste mail die je verstuurd krijgt het seintje door vanuit WooCommerce.

Uiteindelijk hebben we helemaal niet met tags hoeven werken maar konden we set off kiezen op foundation van aanschaf. Het opzetten van een automation gaat heel makkelijk.

Je kan overwegen om de welkomstmail naar nieuwsbrief-lezers te vertragen met een uur of een dag. Anders krijg je wel heel veel mailtjes ineens. Heb je de double choose-in aan staan, dan komt er nog een additional mail binnen. Zorg dat je belangrijkste mail niet ondersneeuwt.

Dat is in het geval van een een WooCommerce store, de aanschaf van een bepaald product. Het versturen van de nieuwsbrief moet optioneel zijn. Je kan het simpel verwerken in de bestelprocedure. Wordt je klant alleen op basis van zijn aanschaf toegevoegd aan je lijst dan is deze ‘subscriber’.

Je kan wel een aantal geautomatiseerde mailtjes versturen zoals hieronder getoond op het screenshot. Voorkom een overload aan mailtjes Let er op dat je eerste mailing , tegelijk binnenkomt met de eerste mailing uit de automation.

Bij een virtueel product is het niet perse nodig dat je alle adresgegevens vraagt van je klant. Met de plugin “Flexible Check Out Fields” kan je WordPress een aantal velden uitzetten en dan houd je bijvoorbeeld alleen het naam en e-mailadres veld over. Dat verminderd ook de drempel bij aanschaf.

Woocommerce Koppeling

Gebruik de plugin MailChimp for WooCommerce om je store te koppelen. Dat is een plugin van MailChimp zelf. Vervolgens kies je jouw lijst.

Bij Hoeveel Producten Ligt De Omslag Dat Woocommerce Geen Oplossing Meer Is?

Alles op 1 lijst houden, en daarom segmenteren Vooral als je een betalende klant bent wil je geen dubbelingen in je abonnees en WordPress hosting is het van belang met één grote lijst te werken en te segmenteren. Dat kan op tags maar ook op voor ingebouwde gedragingen.

Het instellen van een specifieke datum is helaas niet mogelijk. De workaround is dan om je hele automation of een specifieke mail uit de workflow te pauzeren. Je zet hem dan aan op het second website maken dat je wilt starten. Controleer goed of er echt een queue ontstaat, anders gaat er iets mis.

En is er de mogelijkheid om een further tag toe te voegen tijdens het syncen naar MailChimp. Een tag heb je niet direct nodig omdat je store gekoppeld is en je in MailChimp kan kiezen voor een specifiek product die aangeschaft moet zijn. Je kan de twee niet vergelijken maar het gaat meer om afwegingen. Wil je een simpele verkoop en dat er een automation begin.